فرماندار خاتم: حفظ بناهاي تاريخي نيازمند توجه ويژه است


  • یز دفردا: فرماندار خاتم حفظ و نگهداري بناهاي ارزشمند تاريخي و ملي را نيازمند توجه ويژه مسئولان ذي‌ربط دانست.


به گزارش خبرگزاري فارس از خاتم، سيدناصر امامي صبح امروز در بازديد از قلعه‌هاي تاريخي و باستاني شهرستان خاتم اظهار داشت: لازم است ميراث فرهنگي توجه ويژه و جدي‌تري در امر ثبت و مرمت بناهاي ارزشمندي همچون قلعه‌هاي تاريخي و ارزشمند معمول دارد.
وي خاطرنشان كرد: در چند سال اخير شاهد تخريب چند قلعه ارزشمند و تاريخي به بهانه‌هاي مختلف از جمله به دست آوردن زمين براي ساخت حسينيه و ... بوده‌ايم و اكنون جز حسرت تخريب اين بناها، چيز ديگري عايد مردم و مسئولان نخواهد شد.
امامي آثار تاريخي و باستاني هر منطقه را معرف تاريخ، تمدن، فرهنگ و پيشينه دانست و بيان داشت: بايد در حفظ اين آثار به روش‌هاي اصولي تلاش شود.
وي عنوان كرد: آثار تاريخي در واقع ميراث گذشتگان براي نسل امروز است و اين ميراث بايد به درستي حفظ به نسل‌هاي بعدي نيز منتقل شود.
فرماندار خاتم در بخش ديگري از سخنان خود يادآور شد: قلعه مروست،‌ قلعه ملكي، قلعه حسين‌آباد، قلعه رحمت‌آباد، قلعه مباركه و حداقل 10 قلعه ديگر از جمله بناهايي هستند كه نيازمند توجه سريع و دقيق سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد هستند.
امامي خاطرنشان كرد: اين بناها به دلايل مختلف در معرض ويراني قرار گرفته‌اند و بايد هرچه سريع‌تر نسبت به مرمت و بازسازي آنها اقدام شود تا باز هم شاهد استواري اين قلعه‌ها در تاريخ و فرهنگ شهرستان خاتم باشيم.
به گزارش خبرگزاري فارس؛ فرماندار خاتم امروز از چند قلعه قديمي در محدوده دهستان فتح‌‌آباد در بخش مركزي شهرستان خاتم بازديد كرد.
وي در ادامه اين بازديد همچنين از قلعه و حمام قديمي رحمت‌آباد، قلعه حسين‌آباد، بقاع متبركه دوازده امام (ع) و چلچراغ و خانه تاريخي و زيباي رسولي بازديد كرد.
  • یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا